Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу № 4 "Пролісок" Бучанської міської ради Київської області
музична скарбничка
«Музичне виховання дітей у сім'ї»
Діти дуже емоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враження і в активному прояві своїх почуттів: з задоволенням співають, танцюють, малюють, люблять слухати музику, казки, оповідання.
Інтерес до музики і музичні здібності виявляються у дітей по-різному. Багато хто з них охоче слухають музику і співають, інші до музики як би байдужі. Іноді батьки вважають, що такі діти від природи не музичні, в них немає слуху» і розвивати його марно. Така точка зору невірна. У кожної дитини можна пробудити інтерес і любов до музики, розвивати музичний слух і голос.
Долучати дитину до музики в домашніх умовах можна і потрібно з самого раннього віку. Причому самими різними способами: співати йому пісні, привчати слухати записи, дитячі музичні радіо - і телепередачі, дивитися відеофільми. Якщо є можливість, водити на концерти.
Намагайтеся, щоб діти не просто раділи музиці, а вчилися переживати закладенні в ній почуття. Запитуйте, яка це музика, весела чи сумна, спокійна чи схвильована. Про кого така музика може розповідати? Що під неї хочеться робити? Іноді, не називаючи п'єсу, запитаєте: як би дитина її назвала? Такі питання викликають інтерес дітей до слухання і розвиває їх творче уяву.
Розвитку вміння емоційно переживати музику допомогає і читання казок, оповідань, оскільки виражений словесно сюжет і переживання героїв дітям більш зрозумілі.
Добре загадувати дітям загадки: заспівайте пісню без слів, тільки одну мелодію і запитайте, що це за пісня. Діти дуже радіють, коли відгадують правильно.
Діти дуже люблять повторно слухати улюблену їм музику, тому намагайтеся надавати їм таку можливість.
Дуже важливо, щоб дитина не лише слухала музику, але і сама співала пісні, інсценувала їх, рухалась під музику, гралась на дитячих музичних інструментах.
Розвивати в дітях їх природну схильність до співу треба з колискових пісень, коли дитині ще кілька місяців, укладаючи його спати. Запам'ятавши їх, він буде співати своїм лялькам, колишучи їх.
У дощовий день зверніть увагу дитини на те, як стукає дощ по даху, вікон, які великі калюжі на вулиці.
Співайте пісні різного характеру, цим ви привчите дитину відгукуватися на різні настрої в музиці. Співати намагайтеся як можна емоційніше й виразніше, щоб заразити настроєм пісні дитини, викликати у неї відповідну емоційну реакцію.
Хваліть дітей, говоріть, що вам дуже подобається їх твори. Адже імпровізація розвиває музично-творчі здібності дітей, привчає їх вільніше володіти голосом, співати точніше і виразніше.
У дітей, які часто стикаються з музикою, більш багатий світ почуттів, вони більш чуйні на переживання інших людей, більш життєрадісні, краще, швидше і повніше сприймають усе нове, і, як правило, добре вчаться в школі.